Espoon Palloseura on solminut kauden 2024 kattavan valmentajasopimuksen Sven Pierre Rodriguez Aumaitren (Espanja) kanssa. Sopimuksessa on optio kaudesta 2025.

Sven Pierre Rodriguez Aumaitre (33v) saapuu Suomeen ja Espoonlahteen valmennettuaan viime kaudella Libanonin pääsarjassa , Beirutissa Nejmeh SC:n valmennustiimissä apuvalmentajana. Tuliaisina Libanonin Super Cupin mestaruus. Nuori ja moderni valmentaja saapuu Espooseen positiivisin ajatuksin ja kokee Espoon Palloseuran tarjoaman haasteen juuri oikeaksi tässä kohtaa valmentajauraa.

Sven Pierre on suorittanut UEFA A valmentajatutkinnon kotimaassaan Espanjassa ja on lyhyen valmentajauransa aikana ehtinyt kotimaansa lisäksi valmentamaan ykkös- ja kakkosdivisioonan seuroissa neljällä mantereella, Portugalissa, kiinassa, Georgiassa, Ghanassa, Yhdysvalloissa ja nyt viimeisimpänä Libanonissa.

Omien sanojen mukaan hän omaa laajan teknistaktisen tietämyksen suunnittelusta ja toteutuksesta espanjalaisen ja portugalilaisen pelimallin ja metodin mukaisesti.

Jalkapallo on ollut osa elämääni aivan pienestä pitäen. Aloitin jalkapallon pelaamisen pikku poikana, kuten kaikki kotikaupunkini pojat koulun ja kaupungin kerhoissa. Myöhemmin ymmärsin että jalkapallo ja erityisesti valmennuspuoli oli se asia, joka motivoi ja sopi minulle. Viimeiset 12 vuotta valmentaminen on ollut ammatti ja se on viennyt minut paikkoihin, kuten Portugaliin, Kiinaan, Georgiaan, Ghanaan ja viimeisimpänä Libanoniin”.

Sven Pierre kertoo oppineensa jalkapallosta paljon ja saanut eri maista arvokasta kokemusta matkalla kohti tulevia unelmia. Erityisesti Sven Pierre nostaa esille ihmiset ympäri mailman. jalkapallo on maailman merkittävin peli.

Hän lisää että juuri nyt tuntuu oikealta hetkeltä ottaa uralla seuraava askel, pakata matkatavarat ja suunnata Suomeen ja Espooseen. Hän odottaa valmentamisen lisäksi oppivan tuntemaan mahdollismman paljon myös Suomen kulttuurista, ihmisistä ja luonnollisesti nauttimaan kasvavan jalkapallomaan jalkapallosta.

“Toivon hyvää alkanutta vuotta 2024 koko espoolaiselle jalkapalloyhteisölle ja Espoon Palloseuran kannattajille ja junioreille. On kunnia olla osa tätä tarinaa enkä malta odottaa, että pääsen aloittamaan työskentelyn ja tapaamaan pelaajat, seuran työntekijät ja kovamaineisen EPS yhteisön jäsenet”.

Sven Pierre saapuu Suomeen 12.1. ja on valmiina kun pre-season lähtee käyntiin.

Tervetuloa Sven Pierre !

5.1.2024